21/4 Tröttheten börjar ta över

Nu mer om dagarna hinner jag väldigt sällan lägga in något "ointressant" inlägg över vad som hänt under dagen, och allt är pga att jag tränar betydligt mycket mer än vad jag gjorde förut. Det vill säga, efter skolan hinner jag bara hem och kasta i mig mat, byta väska och hoppa på bussen in till träningen, 2 timmar efter att träningen slutat är jag hemma eftersom jag är tvungen att vänta på bussen, därefter när jag väl är hemma slänger jag mig direkt in i duschen eller direkt i säng för då är jag så förbannat trött. Jämfört med förut då kom jag hem direkt efter skolan och satte mig enbart vid datorn och kunde sitta där i timmar, så jag kan ju säga att det är så värt det att få vänta lite på bussen, komma hem lite trött, men man känner att man gör något vettigt med sitt liv, tränar. Så därmed så hinner jag sällan slänga upp något här som sagt, jag är jätte glad för alla besökare och kommentarer jag får, uppskattat. Och jag lovar, så fort jag får tid, för det är mycket i skolan just nu också, så ska jag kolla in era bloggar och tycka till om ert också :)

Idag började dagen på gymmet och jag tränade ben och bål, det var flera månader sedan jag tränade ben på gymmet. Känns som att jag mer bara går ut och springer eller kör överkropp, så det var härligt. Vill ju inte likna alla killar i dagens samhälle som ser ut som uppochner vända päron heller ;)
Därefter påbörjades ett nytt kapitel på vårt projektarbete och min grupp är faktiskt grym ändå tycker jag, i´m proud.
Sen var det bara att sticka hem och kasta i mig mat och åka in på träning, fast idag med skjuts av pappsen. Det gick riktigt bra ändå, kunde läsa av mycket närkamper på vilken sida motståndaren tänkte. Men nu när jag kommit hem så tänkte jag faktiskt dra igång dammsugaren, det behövs nu vill jag lova. Sen ska jag kasta mig in i duschen och sen sova, för nu är jag trött. Det är tur att det snart är helg och jag får umgås med den grabb jag tycker mest om =)

8/4 - 13/4 Träningsläger i Spanien

Torsdag 8 april
Samling klockan 02.00 vid Träffen, då det bar av i buss till Skavsta som tog ungefärligen 3 timmar, då var man rejält trött även om man sovit i stort sätt de timmarna, ond nacke på köpet. Frukost på flygplatsen då man hade en skrikig mage. Flygresan som var i ett minimalt plan sov vi i de 3 timmar som vi var uppe i luften. Jag har aldrig blivit åksjuk av att ha åkt flygplan men eftersom planet var så pass litet så kunde inte kroppa låta bli att må dåligt, dock klarade jag mig från att.. you get it. Väl på flygplatsen i Spanien tog bussresan till hotellet 1.5 timme, skönt att äntligen få sina hotellkort och packa upp sedan. Gick och letade någon restaurang för att få i oss någorlunda vettig mat innan första 1.5 timmes träningen för dagen, det blev pizza (y) Väl på träningsplanen så blåste det en hel del och det märktes på alla att man var rejält trött och seg i kroppen, men det var skönt att få röra på sig och mjukna upp lite. Väl hemma blev det att duscha och gå till supermarketen och handla vatten och lite smått och gott som man kan behöva om kvällarna. Kortspel blev det på kvällen och mat, då man i stort sätt åt pommes frites, man blev bra mätt i "båda magarna". Efterätten också som var kanon, glass, gelemuffins, tårtor, fruktsallad och ja gud vet allt. Sen kastade jag och Bea oss ner i sängen, nice. Jobbigt med någon som både pratar och "går" i sömnen.

Fredag 9 april
Idag började dagen med frukost och morgon träning på 1.5h. Sen blev det att sola och bada i havet innan lunchen, fruktansvärt varmt och skönt bättre än här i Sverige så man njöt av varje solstråle och vattendroppe kan jag ju säga. Lunch vid 1 tiden då det blev mat och efterrätt. Sedan bar det av på en 1.5timmes busstur för att sedan lira match mot ett Stockholms lag. Mycket fin plan nära mycket fina hotell. Spelade oavgjort dock var vi egentligen värd en vinst men det är ju tyvärr målen som räknas. Åkte hem i 1.5h och åt middag sen sovdags.

Lördag 10 april
Frukost som vanligt 8.00. Träning 9.00-10.30. Sedan var det hem och lägga sig och steka i solen igen innan lunchen som var 13.00. Ut och kika i affärer på lite krims krams, alltid lika roligt om man är på humör. Eftermiddags träningen blev på stranden idag då vi delades in i lag. Körde engelskmannen då mit lag vann med 6p. Därefter körde vi en lek då man skulle springa fram till någon främmande person och låna vissa saker och knäppa kort och den som var snabbast vann, vi kom tvåa. Tredje leken på listan var irländskjulafton då vi också vann på snabbast tid. Roligast var ju när tränarna skulle försöka. Kikade i lite affärer efter detta och jag hittade mig azum snygga bh och trosa för 149 :-, inte illa. Halv 8 var det middag. Sovdags efter ett tags snackande.

Söndag 11 april
8.00 frukost. Träningen kl. 9 gick snäppet bättre idag och det finns anledning, Nicklas som är så bra på att säga vad man har för egenskaper och vad man ska tänka på personligen, det höjde min prestation. Åkte hem och trädde på sig bikinin och gassade i solen igen. Lunch 13.00. Solning igen. På eftermiddagsträningen kl 15.00-16.30 gick det kanoners, gick in med 100 % koncentration och vilja, det ger resultat. Efter träningen åkte vi hem och gick ner på stranden och delade in hela truppen i två lag och spelade brännboll i sanden, underbart härligt och roligt. Middagsdags direkt efter det och sedan en kvällspromenad på stranden i mörkret.

Måndag 12 april
Frukost 8.00. Träning 9.00-10.30 det går framåt och det visar resultat. Vi körde allsvenskan sedan då vi delades in i små lag. Vi startade i superettan vann den, vann 3 matcher i allsvenskan, gick ner i superettan igen och vann den, och stapplade upp i allsvenskan igen och vi vann det. När vi kom hem från träningen gick vi i affärer då jag köpte hem lite presenter till familjen där hemma, hittade även ett par skor till mig själv som jag bara inte kunde låta bli. Hade därefter "utvecklingssamtal" med ledarna om vad jag t.ex. tycker att jag har för bra och dåliga egenskaper. 17.30 åkte vi påväg till match mot ett spanskt lag med 12-13 spelare. Då vi åkte i slalom backe upp och ner i bergen för att sedan spela på en rätt så lerig och riktig plan skulle jag vela kalla det. En mur trädde en ram runt planen och det kändes som att man var i Tyskland lite grann. Plus att motståndarna sa att de hade en överraskning åt oss efteråt. Man kunde tolka det som att de skulle rada upp och på rad intill muren och skjuta ner oss en efter en. Man trodde att spanjorerna skulle vara jätte duktiga, på sätt och vis var ju det korrekt eftersom vissa faktiskt var det, men de hade ju sina nitlotter också givetvis. I första halvlek går jag in sista 20 minutrarna och närkamperna var grym. Hela andra halvlek fick jag spela både som forward och som yttermittfält. Gjorde ett mål då jag skjöt över målvakten då jag sedan kände att jag kommer kanske bara att få uppleva och ha den här chansen en gång i mitt liv så jag bara måste få känna hur alla proffs känner sig, så jag drog av mig tröjan som målchest. Jag gjorde ett till mål då bollen rullar igenom alla spelare, mot- som medspelare och jag skjuter bredvid målvakten. Det var mycket folk där, både spanjorer och vårt lag då. Domaren var spansk så det var roligt att man kunde få skrika domarjävel för en gångs skull utan att få rött kort. Det var sådan stämning och sådan go i den här matchen, skulle jag få vrida tillbaka och spela om den här matchen så skulle jag vela göra det om och om och om igen. Min insats är tack vare Nicklas själv. När man var som på topp, kunde nästan inte må bättre, fick man höra av Virre att: "Det är en kille i Ockelbo som har dött" okej? "Ja han var 19 år" ookej!? "Han var full" Oh nej Simon vännen.. Ringde upp honom direkt men inget svar, ringde hem och Bettan svarade och det lät som att hon var krossad (dock var det bara tack vare den dåliga täckningen) "Lever han?!" Men lilla AK lugna ner dig. "Ja men lever han?!" Jo han lever, han är bara försvunnen. "VA? Bara försvunnen?!" Nej inte Simon eller du kan få prata med honom här. Oj oj vad rädd jag var där, det var ljuvligt underbart att jag fick höra hans stämma i mitt öra därefter vill jag lova!
Kvällen blev det att äta middag 22.00 och duscha och packa och försöka hålla sig vaken så gott det gick så man lättare kunde somna på flyget och bussen påvägen hem.

Tisdag 13 april
Uppstigning/Frukost 7.30. Åkdags 8.00. Flyget gick 11.05. I Sverige 15.15. Bussresa en timme och som tur var stannade vi på donken så man kunde ta sig ett rejält mål med chicken nuggets, dock räckte inte det med 9 bitar men jag blev mätt ett litet tag i alla fall. Hemma i Gävle 19.15. Åker hem med 19.35 till Hamrånge. Borta bra men hemma bäst skulle jag vela säga då.

På stranden

Bevis på att jag faktiskt badade i  det iskalla men uppfriskande havet

Valbo FF / IK Sätra

6/4 Två underbara år

Tänk att det nu har passerat ett år till. Jag tyckte det var nyss man var sådär yber nervös för att få träffa och röra vid dig för andra gången. Men samtidigt så känns det som att vi känt varandra sedan barnsben.
Två år tycker jag fortfarande känns som en knappt början, att vi har en lång tid framför oss. Vi har gått igenom så himla mycket tillsammans du och jag. Och jag hoppas det blir mycket mer. Att vi skulle komma såhär långt med vårat förhållande, det fanns inte på världskartan för mig. Du har visat mig vad riktig kärlek är och det är bättre än vad jag någonsin kunnat drömma om. Jag kan inte se mig själv tillsammans med någon annan än dig, det är liksom såhär det ska vara :)
2 år i mitt huvud låter som en enorm tid, jag ångrar inte en minut med dig. Du är den pojkvän som jag hoppas att jag alltid kommer att känna såhär för.

Jag älskar dig Olov Simon Bergroth.