Tisdag, utflykt på marknad

Frukosten är likadan och man blir mättad bra länge. Det finns många bord under frukostbuffén. Det är en norsk familj som är precis lika som vår familj, 4st.
Två ryska tjejer satt vid ett bord precis vid räcket ner mot poolen. Detta hade man lagt märke till.
Den norska familjen la sina handdukar på en av de yttersta stolarna just vid det bordet under tiden som ryskorna gått och hämtat frukt (alltså frukost efterrätten). Borden plockas av snabbt eftersom, därför såg detta bord tomt ut, antar jag.
Ryskorna kommer tillbaka och sätter sig som ingenting hänt.
Norska morsan kommer och skäller ut dem som om de satt där först. Därefter kommer sonen och gapar, dottern och sist men inte minst farsan.
Ryskorna reser sig inte, tur det, för det var dem jag höll på. Match likt kan man kalla detta ;)
Morsan gav sig inte och la ut andra handduken på andra stolen. Barnen gick och satte sig bredvid ryskorna. Till sist kom en snäll servitör och sa frågande i stil med "I'ts lot of other tables?"
Pappan gav sig till slut och satte sig vid ett annat bord. De andra tre bara snäste mot ryskorna (precis som om de vela spotta dem i ansiktet) och gick till pappan. Hallå, man är väl här på semester för att ta det lugnt och vara glad, inte störa sig på ett och annat bord när det finns minst 10st till? Jag hade riktigt kul själv lär jag säga ;)
Gick vidare till restaurangen för att möta på "Sun", han som skulle ta oss till billiga ställen på marknaden.
Först tog vi taxin till banken för att växla ännu mer pengar, vilket dock inte gick idag, inte det vi behöve (strange).
Sen förde han oss till tusentals år gamla tempel, med jätte fin utsikt. Fanns även en liten handel, där vi köpte lite handgjorda saker från snälla kvinnor.
Därefter var det dags för oss att komma till en fiskeby nära marknadsbyn. Huh vilken stank, värre än den på marknaden. Tur man vande sig snabbt. Jag fick nog se den största fisken någonsin i mitt liv i verkligheten idag (svärdfisk).
Sedan åkte vi till marknaden. Då bror fick ett skärp, fotboll och lite annat. Satte oss mitt inne i en stor lada där marknaden också höll till, och tog riktigt riktiga milkshake (jordgubb och avokado). Detta bjussa han på, för alla fem.
Tog taxin igen fram till ett stort varuhus som hade mer än tre våningar, tog oss bara upp på två. Lite ätbara produkter inhandlades.
Därefter var det åter hemgång. Vi skulle såklart betala honom för att han följt med oss fyra timmar, dessutom var vi en kvart sen då vi skulle ses.
Men absolut inte, han skulle inte ha några pengar, och han slog igen dörren, vi åkte vidare.. Vi får väl ta att gå dit och lura på honom dem senare.
Äntligen lunch. Chicken booti, chicken masala x2, chicken tikka masala. Jag tror jag börjar tycka om stark mat, kräver starkare nu jag. Beställde in en hel liter vatten, för här ska inte törstas nå.
Gick vidare med mor och bror till Kim shopen på höger sida om vårt hotell (brukar oftast gå åt vänster när vi äter). Fyra varor för 350kr, däribland en träningsbag.
Satte oss på balkongen, bror och jag. Han pluggade, jag läste i min förälsklingbok.
Far och jag tog oss vidare till receptionen för att tala med en Ving snubbe, en dansk en t.o.m. Tur man förstod det mesta av vad han sa i alla fall.
Mor fyller ju år på lördag, måste ha lite överraskningar.
Hoppa i poolen där bror redan var. Spela boll i vatten får en att tänka på annat. Jag stannar alltså längre i.
Sedan fortsatte vårat pluggande på balkongen.
Dags för middag. Pannkaka med skinka och ost, nudelwok, smörgås, kött + pommes. Min pannkaka var inte alls så god jag hade hoppats på, men äta var jag tvungen till såklart. Den smakade kokos. Godis får smaka så, inte mat.
Biljardspel givetvis. Jag och bror, mor och far. Småbarnen briljerade som vanligt. Mor gjorde nog snyggaste "skottet" hittills, wow.
Nu är det läggdags så det bara smäller om det. Hoppas ni har det bra som jag!
Det som är så härligt med landet är pga att det är så lite turistbaserat, det är på väg sakta men säkert givetvis. Men det är nog inte särskilt många som upptäckt landet än på det viset som härligt och gott.

Måndag, träning

Frukosten levererar. Om man ändå kunde få sådan här massiv frukost varje morgon så behöver man knappast någon lunch.
Såg en tjej där på buffén som var Frida E´s vandrande tvilling. Oj så lika, haffade även en bild för de intresserade hemma, sällan jag...
Ner på playan och drog ut solstolar mitt i den gassande solen. Nu var hela truppen samlad.
Läste klart boken Svinalängorna, super bra bok. Jag som sällan läser böcker fastnade i den. Så påbörjade ännu en så länge bra bok, Dyngkåt och hur helig som helst, med Mia Skäringer. Stört skön tjej. Känner igen mig i henne, så spontan och glapp käft ;)
Lunch fick bli precis intill stranden på hotellets ute-bar. Dubbel juice med apelsin och mango/papaya, de fick överraska därför jag inte har så stor koll. Sen fick det bli en pizza, återigen (a) Tur i oturen att det inte syns något på kroppen, som jag brukar kunna säga.
Hoppade rätt i det blå med far som vela ta sista doppet för dagen. Vilka vågor, dessa var höga som attan. Jag drogs med många ggr under ytan, båda bikini delarna ramla av flera gånger. När jag ramlat under en gång, skulle ta mig upp, då kom nästa våg, försökte göra samma sak igen, men då kom ännu en till våg.
Efter att ha blivit lite åksjuk och smakat på lite saltvatten (vattnet är enormt salt), var jag tvungen att gå upp, vill inte kräkas. Var en bit ifrån men bäst att gå upp i tid.
Lägga sig och steka igen med Mia. Byter sida hela tiden, fram- och baksida måste vila med jämna mellanrum. Så idag har det blivit en hel del färg faktiskt.
Gick till hotellrummet och bytte om, för idag var det fotbollsträningsdags. 17:00, i 1.5timme.
Jag var den enda tjejen, såklart. Värmde upp ensam med honom vi pratat om fotboll, på restaurangen intill. Antagligen för att se vad jag gick för. Lurade upp honom på läktaren några gånger.
Det var tre lag, match hela träningen igenom. När ett lag släppte in ett mål, fick dem sätta sig och det vilande laget spela.
Att spela i denna värme, och spela första gången i ett lag då ger man det extra ni vet, och inte tränat sedan förra torsdagen, spela i converse, plus att det var med det motsatta könet. Jag höll på att krivera rejält. Jag spelade nog 50min sammanlagt. Det var bara en av dem som kunde engelska, annars pep resten på vietamesiska. Jag förstod ingenting vad de pratade om under hela tiden.
Hela familjen blev bjudna på sockerrörs dryck, helt nypressat. Väldigt gott faktiskt. Både för och efter match.
Gick till restaurangen intill och åt igen, fick bli samma rätt som sist eftersom den hade kvalité. Stark kyckling på spett. Efterrätt glass.
Pratade en del med honom från fotbollen, eftersom han var kock på restaurangen. Han ska följa med oss till marknaden igen och ge råd om billiga och bra affärer. Detta skulle aldrig en svensk göra. Simon vad säger du, ska vi flytta hit? ;)
Kom hem till hotellrummet. Bror upptäcker att han glömt sin påse med läxor på fotbollen. Var bara för mig och mor att traska tillbaka och leta. Först vid fotbollen, på restaurangen och sen vid fotbollen igen. En tant som inte alls kunde engelska hittade den innanför. Dem hade låst in den, gud så snällt.
Lämnade den hemma och gick vidare till en affär vi spanat in, för där kanske den där tröjan på servitrisen fanns. Men icke, det var bara en sömmerska med massa fina klänningar till t.ex. bal.
Spelade biljard. Far och jag mot bror och mor. Vem briljerade inte då, tro..
En stooor kuse flög omkring inne i hallen. Flög in i lampor och väggar. Han har inget flygkörkort i alla fall. Jag blev aningen rädd såklart för den. Måste övervinna mina rädslor.
Sängen skriker (:

Söndag, shoppingtur

Frukostbuffén - pannkaka med i rullad banan och anans, nypressad juice (ananas, apelsin och passionsfrukt) grönsaker och smörgås.
Tog oss en taxi för att växla pengar och för att komma till Phan Thiet på marknaden. Far fixade glasögon, på bara en timme var de klara och för 400kr. I Sverige får man ju vänta dagar, seg och lat är vad vi är.
En främmande vietamesisk dam kom och pratade helt utan vidare med oss då vi satt och tog drink. Hon sålde inte lotterna hon hade med sig (dem brukar inte sälja sådant till turister) till oss. Trodde hon skulle försöka stjäla något, men icke, ögonen gick från topp till tå på henne. Hemskt trevlig. Är dock inte van att en gammal dam på 66 år kommer fram och säger kanske fem gånger "You are a very beautiful girl". (Hon kan inte ha sett många svenskar ;))
Såg ovanliga/hemska saker och kände outhärdliga dofter, inget jag vill ta upp här, ni ska få er fin läsning.
Inhandlade lite kläder, prutade en hel del. Tur att far min och jag är så duktig på det.
Tog samma taxi tillbaka eftersom vi hade bestämt tid 16:00. Vi var klar 20min tidigare och gick till mötesplatsen, dit kom vår taxi direkt, snacka om tajming.
Gick in på rummet och bytte om till badkläder. Far och bror hoppade i havet men inte jag och mor, var så pass blåsigt. Vågorna bör ha vart roliga att hoppa i, synd att man är så bra på att "dricka" vattnet.
Var en hel del Kitesurfare i vattnet, räknade till 40 stycken, men var nog en hel del fler. De flög som vantar, flera meter, ovanför ytan när det kom en passande stor våg.
Därefter hoppade badmästarna i poolen. Då satte jag mig och läste bok, sjukt intressant.
Att ta en dusch varje kväll innan middag har blivit rutin, vilket var vad vi gjorde.
Mor och far gick och handlade lite småprylar under tiden. Då gjorde brorsan lite läxor ute på balkongen, och jag satte mig i min besatthet med min bok.
Därefter väntades middag, men åt andra hållet (höger) av gatan. Var så hungrig och slitna allihop att vi tog något som är så vanligt som allra helst, spaghetti bolognese.
Så hade vi piggnat till. Fick lyxa till det med efterrätt, glass. Jordgubb, kokos och choklad. Dit går jag gärna igen och smaskar glass.
Servitrisen hade så pass fin tröja att jag var tvungen att fråga vart hon köpt den, visst är det väl så typiskt mig?
Var precis i en shop intill, stannade i evigheter. Hittade en del, men bestämde mig för en sak, vilken jag ska köpa imorgon. Hittade dock inte på den specifika tröjan, men jag ger mig inte i första taget..
Ni tänker säkert "varför är hon så dum och skriver på sin förbaskade blogg när hon är på semester?".
För det första skriver jag så att min lillebror kan ta hjälp till sin läxa om han skulle behöva det, om han inte kommer ihåg allt vi gjort. För allt finns inte med på bild.
För det andra så är vi så pass trött om kvällarna att vi inte gör något annat än lägger oss, för klockan är ändå närmare 12 tiden varje kväll. Och vem vill inte vara vaken med tuppen när man är på semester och njuta av varje minut? :)

Lördag, storprovar´n ingjuten i bok

Frukostbuffén briljerar. Efterrätt som består av många ovanliga frukter bl.a.
Mor och jag låg på solstolar vid poolen under parasoll. Imorgon blir det sol och det resten av resan, nu tror pappa att vi vant huden från första dagen.
Har kommit in i en utav dem 4 böcker jag tagit med mig, snart är den urläst. Kan inte slita mig från den. Så det är vad jag gjort i värmen idag. Svinalängorna heter boken för den som är intresserad.
Hemskt komiskt att de började spela ABBA´s låtar i högtalarna när mor och jag min satt där vid poolen. Eftersom vi är ett stort fan till dem. Och det är mors 50års resa.
Sen kom far och bror då var det lunch, club sandwich, vilket bara var förrätt. Det var då en hel middag kan jag lova. Detta fick jag även pommes till i en fin, just asiatisk, knaper skål.
Sen ett dopp i havet. Det är något jag uppskattar väldigt mycket, att jag kan bada länge utan att bli badkruka. För det är så pass varmt. Fryser knappt när man kommer upp på land, torkar lika snabbt.
Det var någon som hittade en vit orm precis intill oss, som han kastade upp precis i kanten av vågorna till någon annan. Tro på tusan att den hann åka ut igen (vet inte om den var död eller levande), då gick jag upp.
Hoppade i poolen istället. Till sist ser jag någon liten rund pryl på botten som jag frågar u-båten till bror om han kan hämta´n.
Han kastar den på mig, och gissa vad det var? En bajsknöp efter någon unge, tur att jag bara fick den på axeln. Upp i det vattnet också, hämtade någon på hotellet som inte alls förstod vad jag menade. Drog med mig dem så de fick hova upp det. BLÄ, för småbarn ;)
Fick bli att sätta sig under parasollet igen och beställa piña colada till allihop, fortsätta läsa boken..
Slänga oss in i duschen, byta om, för ikväll var det dags för ".... bbq buffé".
Grillad anka, kyckling, fisk, grillspett, nudlar, grönsaker, ris m.m. Efterrätt bestående av små bakelser bl.a. muffins, och massa frukter, man är nyttig också.
Denna kväll avslutades också med biljard, en omgång. Mor och jag mot bror och far. Jag är inte den bästa biljardspelaren, så ni förstår vem som loosade. Men övning ger färdighet, så när jag väl kommer hem, då ska jag nog vara snäppet bättre ;)

Fredag, och man bara lever

Låg och snackade med brorsan till klockan 02:00 igår, eller ska jag säga idag? Vilket var hemskt dumt.
Morgonen startade med frukostbuffén som vi har under hela vår vistelse i Vietnam.
Man kände sig lite mer som hemma nu när vi skulle gå och plocka på oss av alla sorters godsaker.
Fick lite ont i magen. Vet inte riktigt om det är alla bitar som spelar in. Dålig sömn, ny omställning med värme/klimat och tid. Men efter en liten power nap på rummet med alla familjemedlemmar var man fit for fight igen. Jag och mor gick och la oss i solstolarna, och idag under parasoll. När man nu är som nästan närmast solen är det inte alls bra att lägga sig och steka rätt i solen de första dagarna då man ser ut som en skolkrita. Detta kan man stegra upp senare under resans gång. Far och bror låg kvar ett tag till, druckit snålt kanske?
När de väl kommit upp åt vi på vår ute-bar. Fick bli svampsoppa för min del, champinjoner, nyttigt. Dock en liten pepsi också.
Jag och brorsan la oss på solstolarna nere vid stranden, tur man har böcker med sig att läsa. Var ju naturligtvis tvungen att hoppa i det varma blå, som är så varmt att till och med badkrukan AK och mamma badar. Då kan ni tänka er att det är varmt. Pappa bada också såklart, inte bror, vela helst inte vara ute i solen med tanke på att det svider litegrann. Men imorgon är det inga problem, då äre solen igen som gäller, dock inte stekhet och bara ligga och jäsa. Då inhandlas en fotboll som kan lattjas med.
Drinkar och glass (cocos, rom russin), detta också 2 för 1, inte glassen då.
Beger oss framåt  efter gatorna, det finns alldeles för mycket små/pillriga fina saker som gör lilla mig knäpp. Men hör och häpna, jag har inte köpt ett endaste dugg. Ska shoppa på ett bättre och billigare ställe inom några dagar.
Jag fann en smal väg som var skyltad till en restaurang, tycker om när det är lite mysko jag. Så dit gick vi.
SUPERGOD mat lär jag säga. Jättestark kyckling på spett och pommes, minns tyvärr inte vad den hette nu men något jag tänker ta reda på så man kanske kan tillaga något liknande själv.
Första efterrätten nu, friterad ananas och chokladsås.
Fanns en fotbollsplan där smågrabbar lattjade, nät över hela planen, då menar jag hela också. Kort- och långsidorna och taket. Min plan är att gå dit och lira någon dag framöver. Nog ska jag få med lillebror då också, han skulle lura upp mig på läktarn till och mé.
Inhandlat nytt vatten, helt främmande läsk/godis och mini-deo.
Avslutade kvällen med biljard, är en ny hit i vår familj märker jag. Brorsan är helt klart han som är duktig på det.
Kör olika lag vilket ger olika matchresultat. Bror och jag vann över parents nu innan vi ska sova. För nu blir det sovdags, kvart i 1.

Torsdag, Sommar sol, vi har korta kjol..

Ställde klockan 07:00, hörde den inte konstigt nog, vaknade av mig själv 08:00, väckte då brorsan som jag ensam delar rum med. Mor och far har rummet under oss.
Solen skiner, inte ett endaste moln på himlen. Varm fuktig luft utanför dörren. Kan vara bra att ha luftkonditionering på rummet med 20 grader, snacka om skillnad. Fryser när man kommer innanför dörren ju.
Det serverades frukostbuffé över det vanliga.
Jag lovar att bilder knäpps, kommer dock inte lägga ut några här.
Därefter sprang vi ner till stranden och hoppa i det blå som är lika varmt som man brukar ha i duschen hemma. Fann en del snäckor, hemskt intressant vad många det finns. Likaså många med "liv", som kryper ner i sanden så fort de åkt upp av vågorna.
Lade oss vid poolen på solstolar/bada pool. Efter inte alls lång stund är vi tvungna att ta oss in i skugga, annars bränner vi sönder oss. Precis som en gubbe på hotellet har gjort, aj så ont han ser ut att ha på ryggen, mörkröd.
Så nog har solen redan tagit. Som jag ser ut idag brukar man på vanlig semester se ut efter kanske 3-4 dagar. Och vi ska vara här i 2 veckor, hur kommer detta sluta, kolbit med glöd?
Gick och inhandlade schampo, tvål och läsk ("Sting-energidryck bl.a.).
Därefter fick det bli lunch på hotellets ute-bar. Och fortfarande håller vi oss till det mer vanliga, kommer bli ändring på det. Det fick alltså bli två pasta och två pizza allt som allt.
Fortfarande på ute baren tar vi drinkar (ta 2 betala för 1), och en banan glass/mjölk milkshake.
Det finns ett litet litet gym och spel-rum. Alla vi gick och spelade biljard i tre omgångar. Riktigt skoj. Dock åkte jag och morsan på stordäng av pappa och bror alla gånger. Så visst kan jag hålla med om att jag kanske inte är den gladaste förloraren alltid.
Badade i poolen vela brorsan göra innan vi skulle bege oss vidare till middagen.
Middagen fick bli på ett helt nytt ställe precis som igår, alla är så vänliga och glada. Tänk om Sveriges service-personal och säljare vore såhär social och mottagande. Jag lovar, vi skulle sälja minst dubbelt.
Vi vågade oss på kyckling allihop (Tikka masala, Masala, Curry, Chili). Super smarrigt. Detta plus två cola, en öl och ett glas rött blev 133kr. Och igår åt vi som sagt pasta allhop, två öl och två mango-juice: 150kr. Ska man flytta hit?
Gick in på en shop och köpte lite godsaker till rummet. Där fanns en jätte söt kolsvart hundvalp, en riktigt fin och fräsch sådan. OBS, jag vet att man absolut inte ska röra djur utomlands, brukar kommentera detta när människor gör det på tv. Men jag är helt såld själv som människa, kunde stoppat den innanför klänningen och tagit den med hem. Men jag lovar, jag lämnade den kvar liksom jag inte rörde något förrän efter jag tvättat händerna noga när jag kom hem.
Spelade kort med family på vårt rum. Jag och far var 2p ifrån att vinna (vårt mål var 20p, läggdags ju), brorsan drog hem allt, 21p. Vet inte riktigt varför jag berättar det här... ;)

Det känns så konstigt när man ser på svensk klocka och vietamesisk klocka, veta att ni sover när vi är vaken och tvärtom. För här är det läggdags för längesen, 00:35, upp 08:00. Så god natt :)

Tisdag & Onsdag, lång resa, äntligen framme

Uppstigning 07:30 på tisdagsmorgonen.
Buss till stan.
Tåg till Stockholm 10:30-12:00.
Flyget 15:30-02:00, alltså 10.5 timme. Sov ingenting på flyget.
Vietamesisk tid är svensk tid + 6 timmar. Då vi landade var klockan alltså 08:00.
Bussresa från flygplatsen i Vietnam till Phan Thiet, 5 timmar. Framme på hotellet klockan 15:00 (vietamesisk tid) pga väntan på väskor, tjock trafik och busschaufförsstopp.
När man hoppa ur bussen och var ute i luften ett tag, vilken klimatförändring. Varmt och fuktigt, är det såhär en person med astma känner sig efter en 90 minuters fotbollsmatch?
Skulle en svensson åka ner hit över en dag med egen bil, denne skulle bli tokig. Här blinkas det, körs på fel sida kors och tvärs, tutas, ojoj ;)
Blev att kasta av sig alla paltor och springa ut på stranden som ligger precis bredvid hotellet, och hoppa i det blå, som var kanske 28 grader varmt. I luften 31 grader. Hoppade i poolen därefter som är stor som en skyskrapa, nästan. Sådär varm brukar inte poolvatten vara.
På med nya kläder och gick efter gatan för att se vad som fanns där, lika så letade vi på någonstans att äta.
Efter många om och men så hittade vi på en nästintill fullsatt restaurang. Har därmed smakat på riktig juice, mango. Tjockare och fruktsötare, alldeles nypressad.
Efter att inte ha ätit på nästan 12 timmar fick det bli pasta carbonara för min del, godaste jag någonsin ätit. Där kan man säga att man lagar mat med hjärtat.
Nu ska jag och brorsan kasta oss i säng, för efter att ha varit uppe 32 timmar i sträck och sovit från och till på bussen väl här nere är man rätt slut.
Imorgon väntas en hel dag med sol, bad, värme och kanske shopping. En enda detalj jag saknar är att min Simon skulle vara här, då är allt fullbordat!

Vietnam

Nu drar vi bort i två veckor.. Sköt om Sverige så länge medan jag softar på en strand my friends :)

Hoppfull av förväntan

Har haft många mysiga och händelserika dagar med älskling.
Målat tak, ätit ute, gått på bio, bakat semlor, lagat mat, sett på vår serie... Och mycket tillängnad tid till att bara vart i armarna på varandra.
Ikväll har jag packat ner kläder och valt ut så det inte blir alltför mycket. Letat på hörlurar till en annan telefon. Eftersom min telefon kraschat av någon teknisk-konstig anledning, kommer kräva en ny. Likaså är ipoden för tillfället borta. Det är tur jag har min söta lillebror som har lite back-up som han faktiskt erbjöd sig själv att låna ut.
TAGGAD!

Snart snart

Grabben har bara målat och målat.
Stackarn som blir så rastlös..
Dagens vård kan man ju säga är klapp-kass.
Gårdagens träning som var första på en vecka, efter ungefär 1.5 veckas förkylning. Passningsspel, teknik och löpning.
Kan ju sammanfatta träningen:
  • Blodsmak
  • Snor långt upp i skallen.
  • Spy- och svimfärdig.
Det är såna här gånger man känner att man aldrig mer vill vara sjuk. Dock känner jag att det kommer bli lika jobbigt igen om tre veckor. Det är tur att det bara är första träningen som är jobbig, sen är man igång igen.
Nu har jag städat hela rummet, från golv till tak. Duschat på det. För strax blir jag hämtad av bästa grabben, då vi åker vidare till stan för att käka gott och gå på bio "En gång i Phuket". Mysigt när det är långt mellan gångerna vi gör det.

Alla hjärtans dag

Jobbade hela helgen, fre-sön, 16:00-00:30. Inte tackar jag nej inte, inkomster är bättre än utgifter. Ob på det åh.
Har kommit hem till grabben som står och målar taket i hela huset. Har gjort det snart två dagar nu. Han är så duktig. Ond nacke är något han får. Så det är tur att jag är så duktig på massage, är ju faktiskt utbildad massör skall ni få höra ;)
Synd att han är så kittlig och tycker jag har så små händer, dock löser vi ju det ändå.
Idag är det ju kärleksdagen. Ska väl pimpa till det med lite chokladpudding och en liten men dyr present till pojken.
Om han visste hur viktig han är! :)

Blir så frustrerad när personer i fråga inte kan ge uppriktigt svar, så är man grundlurad.
Nej där säger jag stopp, då fick du mig inte. Gubbe!

Som jag glider

På Ljusnan kom vi till final för fjärde året i rad, är det inte vår cup så säg?
Hade övertaget i hela 19 minuter (matcherna 20min) , sista minuten gör de mål, tyvärr.
I sudden är det helt kalabalik. När några ynka sekunder återstår får de in bollen. Välförtjänat eftersom vi sög den omgången.
Veckan har bestått av allt möjligt. Gått i V-bo med Linnéa på shoppingtur. Tur att det är långt mellan gångerna, annars är jag pank.
Annars har jag bara umgåtts med honom jag tycker om allra mest.
Ikväll och imorgon kväll ska jag få stänga på macken. Som jag saknat jobbet. 8.5 timmars arbete båda dagarna. Cash to me :)

Snökaos och uppladdning

Blev fast i allt snökaos på E4an med Tora och hennes far idag, 14:30 till 17:00, skapligt less. Dessutom när man inte ens ätit lunch. Den som man planerade att äta direkt vid hemkomsten.
Sagt och gjort, dock vid senare klocksslag, blev en pizza från BK, bra uppladdning för morgondagen, not.
Uppladdningen annars har hittills bestått av att se på fotbollsfilm, "She's the man".
Har sett den kanske tio ggr, men den är så bra.
Har inte bara blivit taggad utan har legat och bölat framför den också, är jag känslig eller vad?
Imorgon är det Ljusnan cup, nog ska vi ända dit igen.
Bollen ska in.
En för alla, alla för en.
Inget kan stoppa oss.
Flaggan ska ända upp på toppen! :)

Lycklig tjej

Jag tog steget ur "mardrömmen". Har man viljan har man styrkan..
Igår överraskade jag underbara pojkvännen som varit borta över två månader, genom att vara hos honom när han kom hem. Han visste ingenting.
När han förstod att det var mig han såg i dörröppningen till hans rum stelnades allt, förutom mungiporna som steg upp mot skyarna.
Väl i kram ögonblicket var allt så annorlunda.
Det var så länge sedan, att man var orolig om det var han jag kramade.
GAAH så nervös jag var. Hjärtat slog dubbla slag och värmen steg närmare tre siffrigt.
Hade jag glömt bort hur man gav "någon" en puss?
Såklart inte, eftersom vi är som handen i handsken. Men ovant kan jag säga att det var.
Detta ska ni få höra, var det nervösaste och pirrigaste jag känt på över 3.5 år ;)
Så härligt att somna in i hans famn och dessutom slippa mardrömmarna.