Fredag, och man bara lever

Låg och snackade med brorsan till klockan 02:00 igår, eller ska jag säga idag? Vilket var hemskt dumt.
Morgonen startade med frukostbuffén som vi har under hela vår vistelse i Vietnam.
Man kände sig lite mer som hemma nu när vi skulle gå och plocka på oss av alla sorters godsaker.
Fick lite ont i magen. Vet inte riktigt om det är alla bitar som spelar in. Dålig sömn, ny omställning med värme/klimat och tid. Men efter en liten power nap på rummet med alla familjemedlemmar var man fit for fight igen. Jag och mor gick och la oss i solstolarna, och idag under parasoll. När man nu är som nästan närmast solen är det inte alls bra att lägga sig och steka rätt i solen de första dagarna då man ser ut som en skolkrita. Detta kan man stegra upp senare under resans gång. Far och bror låg kvar ett tag till, druckit snålt kanske?
När de väl kommit upp åt vi på vår ute-bar. Fick bli svampsoppa för min del, champinjoner, nyttigt. Dock en liten pepsi också.
Jag och brorsan la oss på solstolarna nere vid stranden, tur man har böcker med sig att läsa. Var ju naturligtvis tvungen att hoppa i det varma blå, som är så varmt att till och med badkrukan AK och mamma badar. Då kan ni tänka er att det är varmt. Pappa bada också såklart, inte bror, vela helst inte vara ute i solen med tanke på att det svider litegrann. Men imorgon är det inga problem, då äre solen igen som gäller, dock inte stekhet och bara ligga och jäsa. Då inhandlas en fotboll som kan lattjas med.
Drinkar och glass (cocos, rom russin), detta också 2 för 1, inte glassen då.
Beger oss framåt  efter gatorna, det finns alldeles för mycket små/pillriga fina saker som gör lilla mig knäpp. Men hör och häpna, jag har inte köpt ett endaste dugg. Ska shoppa på ett bättre och billigare ställe inom några dagar.
Jag fann en smal väg som var skyltad till en restaurang, tycker om när det är lite mysko jag. Så dit gick vi.
SUPERGOD mat lär jag säga. Jättestark kyckling på spett och pommes, minns tyvärr inte vad den hette nu men något jag tänker ta reda på så man kanske kan tillaga något liknande själv.
Första efterrätten nu, friterad ananas och chokladsås.
Fanns en fotbollsplan där smågrabbar lattjade, nät över hela planen, då menar jag hela också. Kort- och långsidorna och taket. Min plan är att gå dit och lira någon dag framöver. Nog ska jag få med lillebror då också, han skulle lura upp mig på läktarn till och mé.
Inhandlat nytt vatten, helt främmande läsk/godis och mini-deo.
Avslutade kvällen med biljard, är en ny hit i vår familj märker jag. Brorsan är helt klart han som är duktig på det.
Kör olika lag vilket ger olika matchresultat. Bror och jag vann över parents nu innan vi ska sova. För nu blir det sovdags, kvart i 1.

Kommentarer
Postat av: MB

Shit vad du lever gött där! Känns som att dina dagar är 100 timmar lång och hinner med sååå mycket. Jag är inte alls avundsjuk, inte alls... Tänk på att smörja axlarna noga när du ska sparka boll, solen tar mycket uppifrån. Det är bra att du tar det lugnt och ligger under skydd :)

2012-02-24 @ 20:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0