Lördag, storprovar´n ingjuten i bok

Frukostbuffén briljerar. Efterrätt som består av många ovanliga frukter bl.a.
Mor och jag låg på solstolar vid poolen under parasoll. Imorgon blir det sol och det resten av resan, nu tror pappa att vi vant huden från första dagen.
Har kommit in i en utav dem 4 böcker jag tagit med mig, snart är den urläst. Kan inte slita mig från den. Så det är vad jag gjort i värmen idag. Svinalängorna heter boken för den som är intresserad.
Hemskt komiskt att de började spela ABBA´s låtar i högtalarna när mor och jag min satt där vid poolen. Eftersom vi är ett stort fan till dem. Och det är mors 50års resa.
Sen kom far och bror då var det lunch, club sandwich, vilket bara var förrätt. Det var då en hel middag kan jag lova. Detta fick jag även pommes till i en fin, just asiatisk, knaper skål.
Sen ett dopp i havet. Det är något jag uppskattar väldigt mycket, att jag kan bada länge utan att bli badkruka. För det är så pass varmt. Fryser knappt när man kommer upp på land, torkar lika snabbt.
Det var någon som hittade en vit orm precis intill oss, som han kastade upp precis i kanten av vågorna till någon annan. Tro på tusan att den hann åka ut igen (vet inte om den var död eller levande), då gick jag upp.
Hoppade i poolen istället. Till sist ser jag någon liten rund pryl på botten som jag frågar u-båten till bror om han kan hämta´n.
Han kastar den på mig, och gissa vad det var? En bajsknöp efter någon unge, tur att jag bara fick den på axeln. Upp i det vattnet också, hämtade någon på hotellet som inte alls förstod vad jag menade. Drog med mig dem så de fick hova upp det. BLÄ, för småbarn ;)
Fick bli att sätta sig under parasollet igen och beställa piña colada till allihop, fortsätta läsa boken..
Slänga oss in i duschen, byta om, för ikväll var det dags för ".... bbq buffé".
Grillad anka, kyckling, fisk, grillspett, nudlar, grönsaker, ris m.m. Efterrätt bestående av små bakelser bl.a. muffins, och massa frukter, man är nyttig också.
Denna kväll avslutades också med biljard, en omgång. Mor och jag mot bror och far. Jag är inte den bästa biljardspelaren, så ni förstår vem som loosade. Men övning ger färdighet, så när jag väl kommer hem, då ska jag nog vara snäppet bättre ;)

Kommentarer
Postat av: MB

Vi får hoppas att ni vant er :) Om ni fått färg på er så har ju redan kroppen börjat vänja sig lite i alla fall, bara att sola lugnt :) Inte för långa sträckor så är det nog lugnt! Låter som att ni har det helt underbart där, gud så skönt! Usch för orm och sen för bajs... trevligt, not. Vi får ta en runda när du kommer hem ;) Idag har det varit fint väder, i alla fall i Linköping. 7+ så passade på att ta en promenad i solen. Sen har jag bara plugget, så som jag pluggar och så som du glider

2012-02-25 @ 19:47:26
Postat av: MB

Vi får hoppas att ni vant er :) Om ni fått färg på er så har ju redan kroppen börjat vänja sig lite i alla fall, bara att sola lugnt :) Inte för långa sträckor så är det nog lugnt! Låter som att ni har det helt underbart där, gud så skönt! Usch för orm och sen för bajs... trevligt, not. Vi får ta en runda när du kommer hem ;) Idag har det varit fint väder, i alla fall i Linköping. 7+ så passade på att ta en promenad i solen. Sen har jag bara plugget, så som jag pluggar och så som du glider

2012-02-25 @ 19:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0