Måndag, träning

Frukosten levererar. Om man ändå kunde få sådan här massiv frukost varje morgon så behöver man knappast någon lunch.
Såg en tjej där på buffén som var Frida E´s vandrande tvilling. Oj så lika, haffade även en bild för de intresserade hemma, sällan jag...
Ner på playan och drog ut solstolar mitt i den gassande solen. Nu var hela truppen samlad.
Läste klart boken Svinalängorna, super bra bok. Jag som sällan läser böcker fastnade i den. Så påbörjade ännu en så länge bra bok, Dyngkåt och hur helig som helst, med Mia Skäringer. Stört skön tjej. Känner igen mig i henne, så spontan och glapp käft ;)
Lunch fick bli precis intill stranden på hotellets ute-bar. Dubbel juice med apelsin och mango/papaya, de fick överraska därför jag inte har så stor koll. Sen fick det bli en pizza, återigen (a) Tur i oturen att det inte syns något på kroppen, som jag brukar kunna säga.
Hoppade rätt i det blå med far som vela ta sista doppet för dagen. Vilka vågor, dessa var höga som attan. Jag drogs med många ggr under ytan, båda bikini delarna ramla av flera gånger. När jag ramlat under en gång, skulle ta mig upp, då kom nästa våg, försökte göra samma sak igen, men då kom ännu en till våg.
Efter att ha blivit lite åksjuk och smakat på lite saltvatten (vattnet är enormt salt), var jag tvungen att gå upp, vill inte kräkas. Var en bit ifrån men bäst att gå upp i tid.
Lägga sig och steka igen med Mia. Byter sida hela tiden, fram- och baksida måste vila med jämna mellanrum. Så idag har det blivit en hel del färg faktiskt.
Gick till hotellrummet och bytte om, för idag var det fotbollsträningsdags. 17:00, i 1.5timme.
Jag var den enda tjejen, såklart. Värmde upp ensam med honom vi pratat om fotboll, på restaurangen intill. Antagligen för att se vad jag gick för. Lurade upp honom på läktaren några gånger.
Det var tre lag, match hela träningen igenom. När ett lag släppte in ett mål, fick dem sätta sig och det vilande laget spela.
Att spela i denna värme, och spela första gången i ett lag då ger man det extra ni vet, och inte tränat sedan förra torsdagen, spela i converse, plus att det var med det motsatta könet. Jag höll på att krivera rejält. Jag spelade nog 50min sammanlagt. Det var bara en av dem som kunde engelska, annars pep resten på vietamesiska. Jag förstod ingenting vad de pratade om under hela tiden.
Hela familjen blev bjudna på sockerrörs dryck, helt nypressat. Väldigt gott faktiskt. Både för och efter match.
Gick till restaurangen intill och åt igen, fick bli samma rätt som sist eftersom den hade kvalité. Stark kyckling på spett. Efterrätt glass.
Pratade en del med honom från fotbollen, eftersom han var kock på restaurangen. Han ska följa med oss till marknaden igen och ge råd om billiga och bra affärer. Detta skulle aldrig en svensk göra. Simon vad säger du, ska vi flytta hit? ;)
Kom hem till hotellrummet. Bror upptäcker att han glömt sin påse med läxor på fotbollen. Var bara för mig och mor att traska tillbaka och leta. Först vid fotbollen, på restaurangen och sen vid fotbollen igen. En tant som inte alls kunde engelska hittade den innanför. Dem hade låst in den, gud så snällt.
Lämnade den hemma och gick vidare till en affär vi spanat in, för där kanske den där tröjan på servitrisen fanns. Men icke, det var bara en sömmerska med massa fina klänningar till t.ex. bal.
Spelade biljard. Far och jag mot bror och mor. Vem briljerade inte då, tro..
En stooor kuse flög omkring inne i hallen. Flög in i lampor och väggar. Han har inget flygkörkort i alla fall. Jag blev aningen rädd såklart för den. Måste övervinna mina rädslor.
Sängen skriker (:

Kommentarer
Postat av: MB

Härligt att spela fotboll :D Men i värmen som du säger och i dem skorna, inte direkt optimalt kanske. Gud så skönt med stekande sol, här var det -5 grader imorse och sen snöade när jag skulle hemma ifrån skolan, inte lite annorlunda på klimat inte. Tur att du bajsar ut pizzorna Ak, är hur många du vill för det kommer ej att märkas :D Vad snäll dem är utomlands! Fast de lever ju på oss turister, är de elak vill ju ingen turista dit heller. Haha, dåligt med flygkort där du ;) Kanske lite vimsig av värmen, solsting?

2012-02-27 @ 19:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0