Söndag, shoppingtur

Frukostbuffén - pannkaka med i rullad banan och anans, nypressad juice (ananas, apelsin och passionsfrukt) grönsaker och smörgås.
Tog oss en taxi för att växla pengar och för att komma till Phan Thiet på marknaden. Far fixade glasögon, på bara en timme var de klara och för 400kr. I Sverige får man ju vänta dagar, seg och lat är vad vi är.
En främmande vietamesisk dam kom och pratade helt utan vidare med oss då vi satt och tog drink. Hon sålde inte lotterna hon hade med sig (dem brukar inte sälja sådant till turister) till oss. Trodde hon skulle försöka stjäla något, men icke, ögonen gick från topp till tå på henne. Hemskt trevlig. Är dock inte van att en gammal dam på 66 år kommer fram och säger kanske fem gånger "You are a very beautiful girl". (Hon kan inte ha sett många svenskar ;))
Såg ovanliga/hemska saker och kände outhärdliga dofter, inget jag vill ta upp här, ni ska få er fin läsning.
Inhandlade lite kläder, prutade en hel del. Tur att far min och jag är så duktig på det.
Tog samma taxi tillbaka eftersom vi hade bestämt tid 16:00. Vi var klar 20min tidigare och gick till mötesplatsen, dit kom vår taxi direkt, snacka om tajming.
Gick in på rummet och bytte om till badkläder. Far och bror hoppade i havet men inte jag och mor, var så pass blåsigt. Vågorna bör ha vart roliga att hoppa i, synd att man är så bra på att "dricka" vattnet.
Var en hel del Kitesurfare i vattnet, räknade till 40 stycken, men var nog en hel del fler. De flög som vantar, flera meter, ovanför ytan när det kom en passande stor våg.
Därefter hoppade badmästarna i poolen. Då satte jag mig och läste bok, sjukt intressant.
Att ta en dusch varje kväll innan middag har blivit rutin, vilket var vad vi gjorde.
Mor och far gick och handlade lite småprylar under tiden. Då gjorde brorsan lite läxor ute på balkongen, och jag satte mig i min besatthet med min bok.
Därefter väntades middag, men åt andra hållet (höger) av gatan. Var så hungrig och slitna allihop att vi tog något som är så vanligt som allra helst, spaghetti bolognese.
Så hade vi piggnat till. Fick lyxa till det med efterrätt, glass. Jordgubb, kokos och choklad. Dit går jag gärna igen och smaskar glass.
Servitrisen hade så pass fin tröja att jag var tvungen att fråga vart hon köpt den, visst är det väl så typiskt mig?
Var precis i en shop intill, stannade i evigheter. Hittade en del, men bestämde mig för en sak, vilken jag ska köpa imorgon. Hittade dock inte på den specifika tröjan, men jag ger mig inte i första taget..
Ni tänker säkert "varför är hon så dum och skriver på sin förbaskade blogg när hon är på semester?".
För det första skriver jag så att min lillebror kan ta hjälp till sin läxa om han skulle behöva det, om han inte kommer ihåg allt vi gjort. För allt finns inte med på bild. 
För det andra så är vi så pass trött om kvällarna att vi inte gör något annat än lägger oss, för klockan är ändå närmare 12 tiden varje kväll. Och vem vill inte vara vaken med tuppen när man är på semester och njuta av varje minut? :)

Kommentarer
Postat av: MB

Härligt med shopping och antar att det är något billigare där du än hemma i Sverige ;) Åh vågor, så roliga att hoppa i och coolt med surfare!! haha det är så typiskt dig att fråga det så det finns inte. haha. Du, hur gjorde du när du sa till Valbo att du valde Brynäs istället? Jag har kommit fram till mitt val och måste berätta på onsdagsträningen att det är min sista träning där. Tell me hur jag ska bära mig åt, så svara gärna här tack! :)

2012-02-26 @ 23:26:11
Postat av: AK svarar

Aningen billigare, kan man lugnt säga ;)

Jag har inte berättat för Valbo om det överhuvudtaget, det som är de värsta. De såg mig med Brynäs i ingången på Tidningscupen, fy så jag skämdes. Hade tidigare sagt och tänkte även då, fortsätta träna med Valbo, vilket aldrig blev av när jag började på Call-up. Så jag har inte sagt något :S ;)

2012-02-27 @ 17:34:29
Postat av: MB

ajdå, så kan det gå. du får säga det efter semestern då ;) att du vilat och tänkte, hehe

2012-02-27 @ 19:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0