Tisdag, utflykt på marknad

Frukosten är likadan och man blir mättad bra länge. Det finns många bord under frukostbuffén. Det är en norsk familj som är precis lika som vår familj, 4st.
Två ryska tjejer satt vid ett bord precis vid räcket ner mot poolen. Detta hade man lagt märke till.
Den norska familjen la sina handdukar på en av de yttersta stolarna just vid det bordet under tiden som ryskorna gått och hämtat frukt (alltså frukost efterrätten). Borden plockas av snabbt eftersom, därför såg detta bord tomt ut, antar jag.
Ryskorna kommer tillbaka och sätter sig som ingenting hänt.
Norska morsan kommer och skäller ut dem som om de satt där först. Därefter kommer sonen och gapar, dottern och sist men inte minst farsan.
Ryskorna reser sig inte, tur det, för det var dem jag höll på. Match likt kan man kalla detta ;)
Morsan gav sig inte och la ut andra handduken på andra stolen. Barnen gick och satte sig bredvid ryskorna. Till sist kom en snäll servitör och sa frågande i stil med "I'ts lot of other tables?"
Pappan gav sig till slut och satte sig vid ett annat bord. De andra tre bara snäste mot ryskorna (precis som om de vela spotta dem i ansiktet) och gick till pappan. Hallå, man är väl här på semester för att ta det lugnt och vara glad, inte störa sig på ett och annat bord när det finns minst 10st till? Jag hade riktigt kul själv lär jag säga ;)
Gick vidare till restaurangen för att möta på "Sun", han som skulle ta oss till billiga ställen på marknaden.
Först tog vi taxin till banken för att växla ännu mer pengar, vilket dock inte gick idag, inte det vi behöve (strange).
Sen förde han oss till tusentals år gamla tempel, med jätte fin utsikt. Fanns även en liten handel, där vi köpte lite handgjorda saker från snälla kvinnor.
Därefter var det dags för oss att komma till en fiskeby nära marknadsbyn. Huh vilken stank, värre än den på marknaden. Tur man vande sig snabbt. Jag fick nog se den största fisken någonsin i mitt liv i verkligheten idag (svärdfisk).
Sedan åkte vi till marknaden. Då bror fick ett skärp, fotboll och lite annat. Satte oss mitt inne i en stor lada där marknaden också höll till, och tog riktigt riktiga milkshake (jordgubb och avokado). Detta bjussa han på, för alla fem.
Tog taxin igen fram till ett stort varuhus som hade mer än tre våningar, tog oss bara upp på två. Lite ätbara produkter inhandlades.
Därefter var det åter hemgång. Vi skulle såklart betala honom för att han följt med oss fyra timmar, dessutom var vi en kvart sen då vi skulle ses.
Men absolut inte, han skulle inte ha några pengar, och han slog igen dörren, vi åkte vidare.. Vi får väl ta att gå dit och lura på honom dem senare.
Äntligen lunch. Chicken booti, chicken masala x2, chicken tikka masala. Jag tror jag börjar tycka om stark mat, kräver starkare nu jag. Beställde in en hel liter vatten, för här ska inte törstas nå.
Gick vidare med mor och bror till Kim shopen på höger sida om vårt hotell (brukar oftast gå åt vänster när vi äter). Fyra varor för 350kr, däribland en träningsbag.
Satte oss på balkongen, bror och jag. Han pluggade, jag läste i min förälsklingbok.
Far och jag tog oss vidare till receptionen för att tala med en Ving snubbe, en dansk en t.o.m. Tur man förstod det mesta av vad han sa i alla fall.
Mor fyller ju år på lördag, måste ha lite överraskningar.
Hoppa i poolen där bror redan var. Spela boll i vatten får en att tänka på annat. Jag stannar alltså längre i.
Sedan fortsatte vårat pluggande på balkongen.
Dags för middag. Pannkaka med skinka och ost, nudelwok, smörgås, kött + pommes. Min pannkaka var inte alls så god jag hade hoppats på, men äta var jag tvungen till såklart. Den smakade kokos. Godis får smaka så, inte mat.
Biljardspel givetvis. Jag och bror, mor och far. Småbarnen briljerade som vanligt. Mor gjorde nog snyggaste "skottet" hittills, wow.
Nu är det läggdags så det bara smäller om det. Hoppas ni har det bra som jag!
Det som är så härligt med landet är pga att det är så lite turistbaserat, det är på väg sakta men säkert givetvis. Men det är nog inte särskilt många som upptäckt landet än på det viset som härligt och gott.

Kommentarer
Postat av: MB

Hahha, vad vad kul med en en liten kamp sådär på morgonen, hade jag velat se! Låter som en helt underbar dag :) själv har jag pluggat, precis som vanligt, slutade vid halv 12, galet.. Ändå inte klar, men ingen brådis för lektionen imorgon får visa mig lösningarna till uppgifterna. Har dock bakat kanelbullar med en kompis, så det var roligt och gott :D Åh den pannkakan lät inte god..

2012-03-01 @ 00:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0