Lördag, mammas 50års dag.


Upp klockan 07:00, bror duscha. För här skulle vi iväg på upplevelse resa med Ving, på en speciell dag.
Laddade upp med vita bönor, bacon, grönsaker, smörgås, frukt och juice.
Blev upphämtade med buss från hotellet. Stannade på ett foto-stopp, för att knäppa bilder på fiskebåtar.
Kom fram till fina sanddynor i Mui Ne, på ungefär 30 hektar, efter 30 min. Fick åka pulka nerför dem. Det jobbigaste var att gå/springa upp i sanden, det var ju uppförsbacke. Köpte en chokladglass för 5kr i en liten affär precis bredvid sanddynorna.
Åkte vidare i ungefär 20 min och kom fram till en familj som bjöd på både hemlagade kakor som liknade ihoprullade pannkakor (som vi även fick se en dam sitta på golvet och tillaga), och sockerrörssaft.
Gick i en sjö som heter Lotussjön ca 2km, max 1dm djup. Knäppte många fina bilder av både stenar, sandberg, träd, vattenfall och såklart mig och brorsan. En enormt fin natur, måste upplevas. Gick tillbaka efter att ha kommit upp på ett berg med utsikt över ett vattenfall. Stannade till hos familjen igen på deras arbetargård och fick både frukt och dryck bestående av cola, öl eller vatten. Fanns en hel del djur på gården, höns, kycklingar, hund och fågel i bur.
Köpte en glass väl vid gatorna i Mui Ne.
Hemresan gick betydligt snabbare. Mamma fick öppna dörren till hennes och pappas rum, där står det tre buketter utplacerade på olika ställen i rummet inklusive en tårta med en hund och blommor på dekorerade i något ätbart.
Conny går och gymmar, badar i poolen och i havet. Medan jag och mamma lägger oss på en varsin solstol som det fanns gott om på stranden. Drar ut den i solen, steker i ungefär 2 timmar. Tre gånger höll jag på att få fallskärmen på mig av några nybörjare på stranden, är det någon konstig dragningskraft?
Går och äter lunch kl 15:30, sen lunch, på samma ställe som i torsdags. Tar Club Sandwich, stark biff med ris och vegetariska vårrullar, med cola, öl, två drinkar och två chokladmilkshakes.
Bror och jag spelar biljard i väntan på att mor och pappa spelat kort färdigt.
Mamma och jag går iväg för att ge henne en present som vi planerat i några dagar nu. Vi ska ha vietnamesisk helkroppsmassage, givetvis. Det varsuper härligt, man kan säga att det verkligen var hela kroppen, en timmes. Det kostade 75kr vardera, lätt värt det eftersom det går på flera hundralappar hemma i Sverige. Mamma blev jätte rädd/chockad då hon vände sig om och insåg att det var en manlig massör, jag fick en kvinnlig. Pappa satt då vid datorn och brorsan vid telefonen och såg på film.
Pappa har varit dålig ända sedan vi kom hem från utflykten, han har därför sovit hela tiden. Förutom att han tog ett dopp i havet med mor och följde med oss till lunchen.
Kommer hem alldeles oljig överallt. Slår upp vitt vin med mamma och äter tårta. Bror kommer hem och spelar kort med oss. Springer upp och byter om, vill ju vara fin på mammas födelsedag.
Springer ner till hotellets bar 21:15, mor vela dit på middag där. Vi fick upp allting upp på rummet. Pasta carbonara och pasta bolognese, en cola och två öl.
Därefter spelade jag och mor biljard mot brorsan. Såklart förlorade vi spelet. Hem för att lägga oss. Gick upp tidigt idag, här är nu klockan 23:01.

Kommentarer
Postat av: MB

shit, 75 kr :o lätt värt! I turkiet ville de ha 300 kr har jag för mig, vilket de påstod som billigt...

2012-07-10 @ 19:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0