Måndag, strandpromenad


Väckte brorsan 08:50. Gick och paxade solstolar på stranden, vilket det fanns många av. Det är pga att det är många som åkt till Saigon för att övernatta sista nätterna där istället, eller så har de åkt hem. Good for us.
Frukosten bestod faktiskt av allting som jag vela ha ner i magen. Äggröra med paprika, tomat, ost och skinka. Pannkaka med banan och ananas. Bacon. Mjölk med flingor. Grönsaker och juice. Detta stod jag mig bra på hela dagen. Så tro mig, frukosten är den viktigaste måltiden på dagen.
Conny la sig på stranden och läste boken sin. Jag och far hoppade först i havet, tills jag blev sjösjuk. Då drog vi med mor till poolen, här lär det ju badas när tiden är knapp. 
Conny gick och gymmade. Precis som han har gjort exakt varenda dag sedan vi kom hit, kanske blir han en bit ändå? ;)
La mig på stranden och stekte, dock kortare tid idag till skillnad från andra dagar. Gick till fars gamla hotell, Blue Ocean resort och åt. Han var nämligen här år 2003.
Precis intill stranden. Lunchen bestod av den godaste hawaii pizzan hittills, chickennuggets, hamburgare och kyckling bröst med pressad potatis svamp och vinsås. Dryck till var två öl, en drink och en läsk till brorsan. Dyraste restaurangen hittills, men också den godaste.
Äntligen gick vi på långpromenaden efter stranden som vi så länge tjatat om. 1.5 timmes vandring. Fick fina bilder knäppta till solnedgången. Härligt att gå på små snäckskal som det finns miljontals av, intill vattnet som smäller upp på benen.
Gick hem för att duscha och göra oss iordning för kvällens middag. Detta var på Sun’s restaurang…… Började med att jag fick en tryckt tröja som var i min storlek, passade perfekt, vad har man själv att ge?
Jag och bror tog en varsin kokosnöt, mindre smak än jag trodde på den, föredrar den hellre kall också. Pappa tog en KGB drink, passande right? Därefter åt jag vårrullar och bror pasta bolognese. Chokladcake till efterrätt. Jag fick mig en riktig lektion i att äta med pinnar av Sun. Jobbigt när man är lite trög när det gäller finmotoriken. Tog därmed en liten middag igen som bror och jag delade på, stekta grodlår med sweet and sour. Var en riktig höjdare faktiskt, lite kött, men vad förväntar man sig. Därför man fick grönsaker i överflöd. Var där i mer än 3 timmar, han satt och språkade med oss. Han lärde mig vietnamesiska och jag honom svenska, tur att man lär sig mer engelska på biten också.
Nu är klockan 01:37, måste sova. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Frukosten där verkar ju helt underbar, sinnessjukt ju! Att sola någon timme längre gör än ju inte mer brun, bara mer bränd. Jag och Andreas låg max 4 timmar om dagen. Orka träna på semestern då? ;) Ville du inte följa med, eller fick du inte för bror din?

2012-07-10 @ 19:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0