Onsdag, hemgång


Somnade vid 01:30, klockan ringde 02:15. Har alltså varit vaken sedan klockan 09:00 på morgonen, sovit 45min och ska checka ut från rummet. Åka buss i 5 timmar, plus 30min busstopp. Bussen hämtade oss 02:30, busstoppet var vid 05:00-05:30, var framme vid flygplatsen 08:00. Blev också stoppad av vietnamesisk polis idag. Sov emellanåt på bussen, inte alls bra eftersom busschauffören satt och tutade hela tiden. För det är så vietnamesisk trafik fungerar, tuten före blinkers. På busstoppet åt vi vår frukost vi fått från hotellet. En gammal man med ett ben gick och tiggde mat så han fick det vi inte tyckte om eller orkade äta upp.
Elledningarna här nere ser katastrofala och ruggigt farliga ut. En elektriker skulle inte tycka om detta.
På flygplatsen satte vi oss och åt på Burger King, baconsmörgås, strips, två kaffe latte och en stor Cola. Medan satt vi och kollade på alla flygplan som kom och gick från flygplatsen.
Gick in i en butik och handlade det absolut sista från Vietnam, godsaker. Att checka in både väskor och oss själva gick lättare än vi trott. Inga problem alls.
Flyget gick kl. 11:00 (05:00 svensk tid). På flyget bjöds det på nudlar med köttgryta, Pepsi och en banankaka till lunch. Till middag fick vi kyckling och pasta i tomatsås, pepsi och en Kit Kat.
Brorsan började flygresan med att sova, precis som resten av familjen i någon halvtimme tills alla började springa på toaletten förbi oss (GRR). Men brorsan kunde sova vidare, han med musik i öronen.
Sen läste han ut boken också, så nu är hela den läxan fixad.
Flyget landade kl. 23:30 (17:30 svensk tid). Väl på Arlanda ångrade man att man satt sig på flygplanet tillbaka. Jag vela verkligen stanna i värmen och bara leva där nere, jag har ingenting att hämta här i Sverige. Allt jag behöver kan få komma ner till mig.
Att få våra väskor var inga problem, de kom nästan först.
Tåget som skulle ta oss hem till Gävle gick 19:57 och vara framme 21.30, detta svensk tid.
Bussen hem till Hamrånge gick 21:35, vilken jag fick springa till som vi hann på. Har nu kommit hem och knappt andats ut, packa upp får bli imorgon. Hälsade på missarna som är tokigare än någonsin som nu vill gosa.
Nu är klockan 23:57, har varit vaken 45 timmar med några enstaka timmars sömn. Tur att jag har sovmorgon!!


Kommentarer
Postat av: MB

Snällt att ge det ni inte ville ha :) Då skulle min pappa ha varit där då, eller Simon. Arbetsskadad. Usch vad hemskt, vilken omvändning för kroppen att vara vaken så länge. Tur att du hade sovmorgon!!

2012-07-10 @ 20:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0