Onsdag, stark sol men vi njuter såklart.

(08:50) Det första jag och brorsan gjorde imorse var att springa ner till stranden för att paxa solstolar till efter frukosten. Givetvis fanns där en varsin, perfekt.

Frukosten är som vanligt lika bra. Mötte den norska familjen på väg till badet igen, då var klockan fem i tio (de var på väg till frukosten), frukostbuffén stänger tio. Snacka om sovtutor. Låg på stranden från 10 till halv 4. Låg i solen och i skuggan om vartannat. Vände på steken tiotals ggr.
Alla andra hoppade i havet mellan åt, jag fick med mig brorsan till poolen och spelade fotbollen. Han den knäppa människan sprang efter stranden en bit och tillbaka, i över 30 graders värme. Okej jag spelade fotboll it jag också, men inte mitt på dagen och i stekande/gassande sol.
Väl innan lunch som vart vid halv 4 blev det stor uppståndelse intill oss. En grön/gul orm, smal som ett pekfinger och kanske 3dm långt, var i träden som var skuggan över oss. Vi gick därför och åt lunch, hungriga var vi såklart också. Chicken fingers och pommes och apelsinjucie (far tog bananjuice vilket var ovanligt men gott).
Direkt därefter gick vi upp på rummet och läste bok + läxa. Far ordnade med det tekniska, datorn. Vilken nu krånglar med Internet, jag är bara glad för det, den skulle inte ens vart med egentligen om ni frågar mig.
Laddade upp med dagens kanske 3e eller 4e insmörjning av solkräm. För här skulle promeneras efter stranden med hela familjen en bit. Gå i gassande sol i ungefär en timme, få regelbundna slag mot fötterna av vågorna som slog upp på sanden. Är det inte livet så säg. Blir en längre promenad någon dag senare, för stranden är ju ändå ca. 1 mil lång.
Hoppade i poolen väl vid hotellet. Kastade boll med fyra ryska gubbar. Förstod inte ett skvatt av vad de sa, men kasta en stund gick väl bra.
Bror min hittade på massa glasbitar intill en av långsidorna i poolen, av en vattenlampa. Såklart så skar han sig, det var på så sätt han hittade det. Tur att den lilla finska flickan som var med och kastade boll slapp skära sig i alla fall.
Hem för en dusch, måste spola av sig all smuts som fastnar på en väl vid badning.
Satte oss återigen på balkongen för läsning av bok + läxa. Nu är Skäringer-boken urläst. En ny idol har jag fått, stört skön. Imorgon påbörjas tredje boken för resan.
Äntligen var vi på väg för middag. Och detta på en minigolf restaurang som hade hög klass. Fondue, biff 300g, kyckling och pasta. Jag hade tofun. Det slår allt jag ätit, Sverige kan ta sig långt in i röven och knyta två varv ;)
Nu säger bror och jag god natt, sådär halv 1 på natten. Klockan står på 08:00. 

 

Kommentarer
Postat av: MB

Jag blir att längta till en varm sommar när jag läser detta. Nu pissar bara vädret fullt ut... En promenad längs stranden lät mer än mysigt!

2012-07-10 @ 19:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0