Söndag, tar vara på den tid som är


Vaknade 08:15 och ville helst inte somna om, drömde drömmar jag inte alls ville bli påmind av. Steg upp 08:50 då jag också väckte brorsan, som pratat i sömnen en del inatt. Gick och la våra handdukar på en varsin solstol nere vid stranden. Visst det blåser lite mer och det är sandigt där mot för vid poolen. Men hellre natur än konstgjord skit. 
Man vill ta allt som finns på frukostbuffén, men man blir mätt när man tagit kanske en tiondel, tur jag provar lite olika varje dag.
Äggröra med tomat, paprika, ost och skinka i. Bacon, mjölk med två olika flingor, kanelbulle, grönsaker och juice. Orkade verkligen ingen frukt idag.
Badade i poolen och kastade boll med mor och far medan brorsan pluggade nere vid stranden. När jag väl fick bollen och slängde mig efter den baklänges, brukar jag kasta den i samma veva jag faller. Såklart simmar man med både ben och armar. Det var först jag sparkar mot människan som jag upptäcker honom. Det var vår granne som hade dykt från ena sidan rätt in i mig. Förstod inte alls vad han sa eftersom han var ryss, men rädd blev man ju när man sparkade honom i ansiktet. 
Brorsan hade såklart slocknat när vi kom tillbaka.
La mig ute i solen med musik i öronen. Brunheten tar sig vill jag lova, jag vill inte åka hem nu? Sex timmar på stranden är det bästa.
Äter lunch på hotellets strandbar 13:55. Två pastabolognes, potatissoppa, chicken fingers med pommes frites. Dryck till var mangojuice, bananjuice, ananasjuice och tonic vatten.
Går hem och duschar av oss smutsen. Byter om till finkläder. För idag var det pappas tur att få fira mammas 50-års dag eftersom han var dålig igår.
Gick till minigolfen igen med 17 hål. Och gissa vem som vann då? ;)
Åt på samma restaurang. Kyckling sandwich, pasta bolognes och pasta carbonara. Dryck var passionsfrukts shake med yoghurt, sprite och två cola.
Gick och köpte vatten, godsaker och lotion så inte kroppar torkar ut i värmen.
Åt upp mammas sista tårtbit ute på balkongen och spelade några vändor kortspel.
Slutade kvällen med biljardspel, bror och mor mot mig och pappa. Vi var på mållinjen men de körde över oss sista bollarna.
Brorsan ligger och läser bok. Nu ska vi krypa i säng, in i myggnätet för att slippa krypen, kl. 23:09. 


Kommentarer
Postat av: MB

ajaj, spark i ansiktet. Han får väl tänka sig för han också. Grattis till vinsten :D

2012-07-10 @ 19:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0