Torsdag, gassande sol, hungrig trött och sura miner


Gick upp 08:50, sprang ner till stranden med bror för att paxa solstolar till efter frukosten. Både vid poolen och på stranden var det smockfullt. Gick då till frukostbuffén istället, som bestod av kanelbulle, pannkaka, grönsaker, frukt, juice m.m.
Gick återigen till stranden för att sitta på lur och invänta till att hugga platser som väl blir ledig inom snar framtid.
Vi får hjälp av en trädgårdsarbetare, som hittar stolar till slut men utan madrasser vid poolen, men vi föredrar hellre att ligga nere vid stranden. Så vi bestämmer oss för att vänta tills det blir ledigt där nere istället.
När vi kommer dit igen är brorsan borta. Till sist ser vi honom under ett palmparasoll med tre solstolar, vi finner ännu en till. Yes så har vi en varsin allihop i familjen, nu kan vi ta det lugnt hela dagen utan att några behöver dela. Vi är väl här på semester, eller?
Brorsan badar inte i havet, är rädd för att saltet i vattnet ska förvärra hans flagning, ligger därmed helst inte i solen heller. Så under parasollet trivs dem alla tre. Förutom jag, jag ska ju ligga i gassande sol. Bada i poolen går bra för både mig och brorsan. Han är ju en badkung.
Pappa och jag badar i havet en gång åtminstone, måste ju känna det varma vattnet så mycket som möjligt. Sedan blir det bara varmvatten från kranen man får känna sedan, vilket inte alls är naturligt. Detta är ju uppvärmt av solen själv.
Går utanför hotellets uteservering för att äta lunch idag. Finner ett ställe nära vårt hotell på andra sidan vägen. Två cola för mig och brorsan, tiger beer och heineken åt de vuxna.
Pappa tar både förrätt och varmrätt. Vårrullar som smakar gudomligt, Sverige kan fortfarande ta sig långt in i röven. Sen Får han biff chili, den var populär. Mor tar svamp och grönsaks-rätt. Jag och brorsan tar Club-sandwich med french fries.
Går tillbaka och lägger oss vid playan. Vänder på steken massor av ggr, vill inte få en super bränna som eventuellt inte blir likadan som den tidigare. Måste variera med skugga och vatten uppe hos de andra tre. Som antingen ligger och sover, lyssnar på musik, läser bok eller skriver. En annan dunkar musik liggandes på rygg och läser bok liggandes på mage, ”I vargarnas närhet” heter den påbörjade boken.
Mor och far går upp till baren och dricker drinkar, medan brorsan och jag tar oss en varsin cola och lägger oss under parasollet och läser bok.
Gick och mötte en skåning från Ving 18:15, bokade platser för att åka på sanddynor + Latussjön utflykt. Fick även igång Internet, som jag inaktivera men som vi aktiverat. Det som var fel var närheten till det trådlösa nätverket här på hotellet som då finns vid receptionen.
Därefter var det duschdags. Inga problem med vattnet, men jag känner hur det bränner under bröst och på rumpa. Det är nu på fläsket som är ovant med sol som det känns.
Gick till den ”dyra” shoppen Kim, för att inhandla armband till mig och plånbok åt brorsan.
Blev lite sura miner på hemvägen, trötta, hungriga och uttorkade. Var meningen att vi skulle till en vagn med majskolvar, men icke, ikväll fick vi ingen middag alls. Som jag är hungrig nu. Inget gott godis har vi heller..
Gick och köpte öl på en shop åt andra hållet av hotellet istället, nödvändigt!
Bror och jag gick och spelade biljard några omgångar, jag förlorade såklart, han är konung.
Satte oss vid poolen dinglandes med fötterna i vattnet, idag var det varmare än vanligt, svettades av ingenting. Knäppte lite kort och njöt av vinden, värmen och lugnet. Dock inte av sura minerna.
Satte oss inne utanför frukostbuffén, kollade Internet, halvdålig anslutning ändå.
Gick tillbaka till biljarden och spelade två spel. Jag vann ett av dem.
Hämtade nyckeln till vårt rum inne hos föräldrarna. Har nu gått upp och bror sitter och läser bok, jag har hjälpt honom med andra läxan. Dags för läggning, 23:12.


Kommentarer
Postat av: MB

Sola, sola, sola. Du din neger!

2012-07-10 @ 19:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0